Artykuły papiernicze do biura – najczęściej używane formaty papieru i kopert

W każdym biurze wykorzystuje się papiery oraz koperty. Tego rodzaju artykuły papiernicze oferowane są w wielu formatach. Jakie z nich najczęściej używane są podczas pracy biurowej?

Arkusze papieru i koperty posiadają ustandaryzowane formaty, których rozmiary określają normy ISO 216 oraz ISO 269. Dzięki temu, że takie artykuły papiernicze od wszystkich producentów posiadają identyczne wymiary w każdym formacie, można korzystać z nich jeszcze łatwiej.

Formaty papieru
Zdecydowanie najbardziej popularnym formatem papieru używanego w biurach jest A4, który posiada rozmiar 210 x 297 mm. Papier ten jest stosowany do drukowania oraz kserowania.

Na papierach w formacie A4 przygotowuje się wiele dokumentów, w tym między innymi:

  • faktury VAT
  • rachunki
  • umowy
  • oferty
  • dokumenty urzędowe
  • inną korespondencję

W biurach używane są również papiery w formacie A3, który posiada rozmiar 297 x 420 mm, czyli stanowi on podwojenie papieru w formacie A4.

Formaty kopert
W biurze nie może też zabraknąć kopert. Te artykuły papiernicze https://www.biurfan.pl/artykuly-papiernicze-cat-48 także dostępne są w wielu formatach do wyboru.

Do dokumentów A4 przeznaczone są koperty oznaczone jako C4. Posiadają nieco większe wymiary od formatu A4, dlatego umożliwiają łatwe włożenie kartki do koperty bez jej składania.

Także w biurach stosuje się koperty DL w rozmiarze 110 x 220 mm, które przeznaczone są na 1/3 A4, czyli umieszcza się w nich dokument A4 złożony dwukrotnie na trzy części.